منتدى صوت السرو الحر ( أسسه الإعلامى الشاب محمد جمعه الموافى عام 2008)
اعتذار لالغاء الاستفتاء 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة منتدى صوت السرو الحر
سنتشرف بتسجيلك
شكرا اعتذار لالغاء الاستفتاء 829894
ادارة المنتدي اعتذار لالغاء الاستفتاء 103798
اعتذار لالغاء الاستفتاء 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة منتدى صوت السرو الحر
سنتشرف بتسجيلك
شكرا اعتذار لالغاء الاستفتاء 829894
ادارة المنتدي اعتذار لالغاء الاستفتاء 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مرحبا يا زائر فى منتدى صوت السرو الحر

الرئيسيةالتسجيلبوابة السرو الاأحدث الصوردخول
***أبناء السرو الأوفياء الأحرار : إيماناً منا بدورنا الإيجابى نحو الإرتقاء بسرونا الغالية ودافعاً منا نحو الواجب الوطنى نحو بلدنا المحبوب يسرنا نحن شباب السرو الأبرار أن نتكاتف جميعاً من أجل خلق جو من النظافة والجمال على مدينتنا السرو فهذه دعوتنا لكل شباب السرو مد يد العون والمساهمة معنا فى ( مشروع الخدمة العامة **** لجعل السرو أكثر نظافه ) ... ساهم معنا **بلافته جميلة *** بالمشاركة الفعلية *** بالتوعية** من حقك عليكى يا بلدى ...إنى أساهم وأشارك وأكون إيجابى مع أمنياتنا لكم بحياة جديدة مليئة بالخير........ ( كما نود أن ننوه حضراتكم أننا فى إطار تطوير هائل وشامل بمنتدى صوت السرو الحر ليتواءم مع الفترة المقبلة )   ***

اعتذار لالغاء الاستفتاء

المدير العام
ابو ماجد
اسد العرب
البتار
طائر الليل
الامير
10 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الامير
نائب المدير العام
نائب المدير العام
الامير

ذكر

اعتذار لالغاء الاستفتاء Empty
مُساهمةموضوع: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالإثنين يوليو 19, 2010 4:36 pm

كانت مبادرة من منتدى صوت السرو الحر لاجراء تصويت بين المرشحين الاربعة الذين سوف يخوضون الانتخابات القادمة

ولقد لاقى هذا الموضوع اعجاب الكثيرين من ابناء السرو وكان الموضوع محط اهتمام الكثير من الاعضاء

ولكن ورغم هذا النجاح فلقد وجدنا احد المرشحين الافاضل يطلب شطب اسمه من هذا الاستفتاء وهذا حقه الشرعى ويجب علينا ان نحترمه

ووجدت ادارة المنتدى ايقاف التصويت بعد فقد التصويت احد الاسماء المتنافسة

وكانت اخر نتيجة للاستفتاء قبل الحذف

عقيد على العساس %54

مهندس وليد التمامى %38

لواء العزب العراقى %7

الحاج كمال السنبطى %0

شكرا لمن ساهم فى التصويت

ويسعد الادارة ان تتلقى اقتراحاتكم وافكاركم فى اى موضوع يتعلق بمدينة السرو
طائر الليل
المراقب العام
المراقب العام
طائر الليل

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 10:16 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شوفت يا عم امير انت ومحمد جمعه عملنا استفتاء وكان مكسر الدنيا بس نعمل ايه بقي كل واحد بيفكر في نفسه وبس وعاوز نتفق علي واحد ازاي وكل واحد بيقول انا مش في موضع مفارنه مع حد يبقي دول عاوزين يخدمو البلد ولا عاوزين مصالحهم الشخصيه
الامير
نائب المدير العام
نائب المدير العام
الامير

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 10:56 am

ليه يا طائر طيب ما باقى المرشحين مفيش حد اعترض على الاستفتاء ده
وفيه ناس كتير كلمتنا وكانت مبسوطة بفكرة الاستفتاء بس لما اعترض المرشح على الاستفتاء وطلب شطب اسمه
ما كانش ينفع نكمل
البتار
سروى جديد
سروى جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 11:20 am

مع احترامى للجميع
ادارة المنتدى غلطانة انها توافق على الغاء الاستفتاء ده مش من حق اى مرشح انه يطلب شطب اسمه
ده تصويت عام مش من حق المرشح انه يرفضه او يقبله لانه المفروض شخصية عامة الناس هتختارها او ترفضها
وبعدين انا عاوز اعرف هو وليد طلب يشطب اسمه ليه واشمعنى هو اللى طلب ده طب ماالحاج كمال ما اخدش ولا صوت ليه ما اعترضش وكان اولى انه يطلب انكم تشيلوا اسمه
انا عاوز حد يفهمنى هو وليد شايف نفسه احسن من الباقيين وما ينفعش اسمه يتحط معاهم واللا ايه
طائر الليل
المراقب العام
المراقب العام
طائر الليل

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 11:31 am

يا امير انا والله عارف ان باقي المرشحسن كانو مبسوطين من الاستفتاء ومحمد قالي علي كل شئ لانه علي اتصال بيه يوميا وبيبلغني كل جديد بس انا فعلا كنت شايف ان مش من حق حد يعترض علي التصويت لان دي حاجه الناس كلها كانت مبسوطه منها وبعدين كان كل واحد هيقول رايه بصراحه ومن غير احراج لان مفيش حد عارف مين صوت لمين .
وعلي كل حال ربنا يوفقك الجميع ويا رب الي البلد تختاره يكون عند حسن الظن ويخدم البلد بصحيح مش يكون لاغراضه الشخصيه .
طائر الليل
المراقب العام
المراقب العام
طائر الليل

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 11:34 am

البتار كتب:
مع احترامى للجميع
ادارة المنتدى غلطانة انها توافق على الغاء الاستفتاء ده مش من حق اى مرشح انه يطلب شطب اسمه
ده تصويت عام مش من حق المرشح انه يرفضه او يقبله لانه المفروض شخصية عامة الناس هتختارها او ترفضها
وبعدين انا عاوز اعرف هو وليد طلب يشطب اسمه ليه واشمعنى هو اللى طلب ده طب ماالحاج كمال ما اخدش ولا صوت ليه ما اعترضش وكان اولى انه يطلب انكم تشيلوا اسمه
انا عاوز حد يفهمنى هو وليد شايف نفسه احسن من الباقيين وما ينفعش اسمه يتحط معاهم واللا ايه

اولا نوت منتدي صوت السرو اخينا العزيز البتار

كل المرشحين ابناء السرو ولاكننا نبحث عن الاصلح وكل الناس كويسه
البتار
سروى جديد
سروى جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 12:24 pm

طائر الليل كتب:
البتار كتب:
مع احترامى للجميع

اولا نوت منتدي صوت السرو اخينا العزيز البتار

كل المرشحين ابناء السرو ولاكننا نبحث عن الاصلح وكل الناس كويسه

ياعم ما انا عارف ان المرشحين من ابناء السرو بس قوللى كدة انت هتعرف مين الاصلح بعد كدة ومين اللى الناس عاوزواه بجد
المنتندى بتاعكم كان عامل استفتاء وبصرحة انا كنت بادخل كل يوم اشوف التصويت وصل لفين و كنت دايما الاقى ان على العساس بيكون فارق عنهم واللى بعده وليد التمامى واجى ادخل النهاردة الاقيكم لغيتم التصويت علشان وليد بيه مش عاجبه الاستفتاء ده
اسد العرب
سروى جديد
سروى جديد
اسد العرب

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 12:41 pm

ياجماعة انا شايف ان خلاص معتش حد عبيط واللى كان بيحصل زمان مش هيحصل تانى
خلاص الواحد عارف كويس مين اللى بيخدم من زمان ومين عاوز الكرسى ده لمصلحته الشخصية
انا شايف ان على العساس احق واحد فى اللى نازلين المرة دى
الراجل ده انا باسمع عنه انه بيخدم من سنين طويلة من غير مقبل
ووالله ناس كتير كانت تحكيلى ان على العساس ساعدهم وخدمهم من غير سابق معرفه حتى
وناس عمرهم ما شافوه ولا هو شافهم ويقولولك دا على العساس قصدناه فى خدمه وما اتأخرش علينا
يبقى انا ادى صوتى لمين للى بيخدم طول عمره واللا للى ممكن يخدم او لا
ده راييى اللى انا شايف ان البلد محتاجة بجد لواحد زى على العساس
ابو ماجد
سروى جديد
سروى جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 2:05 pm

بصوا بقي احنا مش صغيرين على اللى بيحصل ده ابدا يعنى ايه واحد يشطب اسمه هوا وليد بيه شايف نفسه مين يعنى وليه ادارة المنتدى توافق على حاجه زى دى اساسا دا كان موضوع ناجح جدا جدا ياريت الاداره ترجعه بقرار جرئ والناس مش عبيطه وعارفه مين اللى بيخدمها ومين اللى معاه شوية فلوس وعايز يصرف وخلاص احنا عارفين مين اللى بادئ من الصفر وهيخدمنا عشان حاسس بينا وحاسس بالناس الغلابه لانه منهم ومن تواضع لله رفعه يا عم وليد وحب الناس ميتشريش بملايين الفلوس والله البلد مقلوبه وكلها هتمشى مع الحاج على العساس لانه بيخدم من سنين وبيخدم بجد ومش كلام واسال اي بيت في السرو
المدير العام
General manager
General manager
المدير العام

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء يوليو 20, 2010 11:29 pm

إخوانى الاعزاء أسعد الله أيامكم بكل خير

أولا شكرا ليكم بجد مشاركتكم معانا وإهتمامكم بموضوعنا اللى هو موضوع كل سروى من حقه أن يتنفس الصعداء

يا جماعة موضوع إن أحد المرشحين يطلب شطبه من الإستفتاء فده حق شرعى ووجهة نظر لابد أن نحترمها وإن كان أنه طالما قبل أى مرشح نزول الإنتخابات فالرأى العام له حرية ما يفعل ومن حق ألمواطن فعل أى شئ يراه صالحا للعام
بس طلب المهندس وليد على راسى من فوق وده مش خجل ولا ضعف منى ..أبداً لأنه نحن من المحترمين المحترمين لأراء ألأخرين المحترمين

بخصوص طلبكم بإتخاذ قرار شجاع برجوع الإستفتاء أرى أن الإستفتاء أخذ غرضه وأذيع صيته أكثر مما لو كان موجودا وحتى لا نعكر على الأخرين صفو حياتهم فى شئ يسير وبسيط
لكم منى كل حب وتقدير وربنا يديم المعروف
https://elserw.ahlamontada.com
ابو ماجد
سروى جديد
سروى جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالأربعاء يوليو 21, 2010 1:07 am

اولا شكرا يا استاذ محمد على متابعتك للجميع واهتمامك بالمنتدى
ثانيا بما انه منتدى صوت السرو الحر فانا بعطى صوتى للحاج على العساس ولو عندى مليون صوت ما اترددش لحظه اعطيهمله وربنا يقدر السرو على رد جمايله ده بالنسبه للصوت اما بالنسبه الى انه منتدى حر فمكنش ينفع يا استاذ محمد ان الاستفتاءبالكامل يخضع لراي مرشح واحد وعموما واضح ان انتوا مش عايزين مشاكل مع حد وبتحاولوا تكونوا حيادين على قد ما تقدروا بس المنتدى وصل رساله كويسه للجميع وكان هيكمل الرساله وهيسبب نجاح اكبر بس نعمل ايه لناس قررت انها تنسحب قبل المباراه ما تبدا
المدير العام
General manager
General manager
المدير العام

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالأربعاء يوليو 21, 2010 2:18 pm

أبو ماجد
إنت كده فهمتنى

شكرا ليك
تعاطفا مع الاقصى
سروى جديد
سروى جديد

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالجمعة يوليو 23, 2010 6:49 pm

والاسفتاء مكلمش ليه من غير وليد ....هو شطب وليد من الاسفتاء مزعل الناس فى ايه ....الراجل هدفه خدمة الجميع ولا ينظر الى المصالح الشخصية ... والاستاذ وليد خدماته متعددة ومنتشرة فى كل مكان ... واسالوا جميع القيادات الشعبية والتنفيذية بالمدينة ... الحمد لله انجازات كثيرة ومتعددة فى جميع المجالات ....اسالوا العمارة السكنية اللى كان على الكوبرى وهى ترد عليكم ان وليد صلاح هو الذى احياها بعد 6 سنين او اكثر من المعاناة ...اسالوا العمارة السكنية القديمة اللى امام مخبز خالد من الذى قام بتجديدها بقرار من المحافظة وهى ترد ان لولا سعى وليد صلاح بعد فضل من الله وتوفيقه لم تكن لتظهر فى الصورة من جديد واسالوا كثيرين ... اسالوا مدرسى المرحلة الابتدائية ( 15 مدرسا ) من الذى وقف بجوارهم فى ازمتهم .....................واسالوا واسالوا .... الطبع باقى المرشحين بيخدموا بس كل حسب موقعه الوظيفى فقط وخدماته معروفة وانواع هذه الخدمات ايه ( لا تتعدى المصالح الشخصة ) مع خالص احترامى وتقديرى للاساتذة الافال المرشحين و
لاخوة الاعضاء ومديرى المنتدى....
اخوكم فى الله /
باسم زعرب
شاب سروى
التمامى هيتكلم
سروى جديد
سروى جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالأحد يوليو 25, 2010 1:21 am

طبعا يا جماعه المنتدى زى الفل وحاجه حلوه خالص والله ان احنا نعبر عن اهم القضايا اللى بتحصل في السرو ونتناقش فيها كمان انا سمعت عن الاستفتاء الجميل اللى كان معمول هنا بس ملحقتش اشارك فيه لللاسف لان اتحذف زى ما انتوا عارفين بس انا عايز اعلن رايي قدام السرو كلها والله عمرنا ما هنلاقى حد يخدم ولا حد يفدى السرو زى الحاج على العساس والله هوا ده اللى احنا عايزينه ومحتاجينله في زمانا ده وزى ما الاستاذ ابو ماجد قال ان الحاج على بيخدم من سنين وبدون مقابل احنا هنعوز ايه اكتر من كده بس ربنا يقدرنا احنا بس على رد جمايله ونقف جنب اللى خدمنا وطول عمره جنبنا ده في ناس نازلين الانتخابات والله زى ما نكون اول مره نشوفهم طب شفتوا الصور والله يا حج على ما انت محتاج صور تتعلق ولاحتى يافطات لان صورتك في قلوبنا محفوره
ولو اقول حاجه للحاج على احب اقوله
كن كالنخيل عن الاحقاد مرتفعا يرمى بطوب فيرمى اطيب الثمر
وحاجه كمان احب اضيفها بس للعلم بالشئ ولا الجهل به وعشان مننسبش الاعمال لحد ماعملهاش احب اقول ان المدرسين اللى كانوا هيمشوا من البلد بس ما اتنقلوش ده كان بفضل الله ثم بجهود الحاج على اللى عمرها ما انقطعت ولا هتنقطع ابدا ابدا ابدا عن السرو واهل السرو
بس عشان يا جماعه هوه مبيحبش يهلل بالحاجات اللى هوا عملها يقوم ناس تنسب اعماله لغيره
والف شكر يا احسن شباب في السرو على المنتدى الجميل ده خلتونى اقول رايي بصراحه والله مجهود رائع انتوا زيي اولادى وحاجه تشرف بجد ياريت كل شباب السرو زيكوا
ابو ماجد
سروى جديد
سروى جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالإثنين يوليو 26, 2010 12:31 am

الاستاذ التمامى هيتكلم عنده حق في كل حرف قاله والله يا جماعه الحاج على العساس مش بس يستاهل يكون عضو في مجلس الشعب ده يستاهل يكون رئيس مجلس الشعب واكتر من كده بكتير والله لان مهما عملنا قليل عليه واحب اقول حاجه اخيره ان اللى احنا شايفينه فى الحاج على وباختصار شديد

أصالة الماضي ... تحدي الحاضر... لإشراقة المستقبل
القائد
سروى فعال
سروى فعال
القائد

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالإثنين يوليو 26, 2010 3:12 pm

اللهم وحد رأى المسلمين
وإجمع شمل المشتتين
وإرزقنا الخير أجمعين
لأولاد السرو الطيبين
محمود نبيه
سروى فعال
سروى فعال
محمود نبيه

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالإثنين أغسطس 02, 2010 1:20 pm

مش هقول صديقي محمد جمعة ولا هقول أصدقائي السرويين بل سأقول أخي محمد جمعه و إخواني و أخواتي ممن لهم قلب ينبض باسم السرو و يغزو حبها قلبه ... لماذا تم إلغاء هذا الاستفتاء أعدنا مرة أخرى للمصلحة الشخصية رافعين شعار تسقط المصلحة العامة و نفسي فوق الجميع لماذا كل هذا أمن أجل فرد تضيع بلدة .
يا ميت ألف خسارة .......................
المدير العام
General manager
General manager
المدير العام

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اعتذار لالغاء الاستفتاء   اعتذار لالغاء الاستفتاء Icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 03, 2010 4:32 pm

أخى الغالى محمود زعرب ...
لا من أجل فرد ولا من أجل مصلحة ما كما تقول ولكنه إحترام وجهه نظر الأخرين ... وليكن فى علم الجميع أنه منذ اليوم فلن تضيع السرو طالما أننا نعيش فيها ونحيا على أرضها ...فيا عزيزى إنتظر فالقادم أفضل

اعتذار لالغاء الاستفتاء
صفحة 1 من اصل 1